Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13781  
Old 05-19-2011, 05:02 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Så nu tjackat ny dator. Kolla etiketten:
Jox e desperat, det är hans nya sätt att ragga tjejer!

Ludas, det är väl en Mac?
 
  #13782  
Old 05-20-2011, 03:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Detta stärker min tes om att lärare till 99% är rubbade i huvudet. Trodde de inte att detta skulle komma fram och ut i media år tjugohundra-facking-elva?

 
  #13783  
Old 05-20-2011, 03:46 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Jox, det där är bara galet. Har svårt att förstå hur vissa tänker...

För övrigt är det slipsfredag, på med den bara!
 
  #13784  
Old 05-20-2011, 03:57 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Slipsfredag? Coolt, hade tänkt ha den oavsett men nu känns det ännu bättre
 
  #13785  
Old 05-20-2011, 04:04 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Ja varje fredag är det slipsfredag Damerna på kontoret här klänningfredag istället. En trevlig liten tradition!
 
  #13786  
Old 05-20-2011, 06:13 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Detta stärker min tes om att lärare till 99% är rubbade i huvudet. Trodde de inte att detta skulle komma fram och ut i media år tjugohundra-facking-elva?

Läste det just på text-tv och tyckte det var underbart Tänker man inte till som lärare om det ordet dyker upp kan man ju undra?
 
  #13787  
Old 05-20-2011, 06:40 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
  #13788  
Old 05-20-2011, 07:20 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


Min affärskollega köpte tyvärr en 350Z. En bil som jag var och tittade på åt honom häromdagen! Och som var heeeeelt åt jävla helvete! Läs nedan mail jag skickade till honom. Skulle du punga ut 235,000 kr för en bil som den? Det gjorde han . . .

- -

Tjena, svängde förbi och kollade i några minuter i eftermiddags. Här ska du få en tråkig diagnos:

Bilen är, tyvärr, duktigt krockad fram. Så pass att den fick en helt ny motor nyligen. Den stod mycket riktigt på säljuppdrag hos handlaren och säljaren "visste inte om den var från USA eller Tyskland", men jag misstänker USA just därför. Dock var det km/h-mätare. Det var också de som gjorde jobbet efter krocken med ny motor, framvagn och lack - men det fanns det inga papper på något av det eftersom det gjordes svart. (märkligt av honom att erkänna för mig att de jobbar svart) Serviceboken fanns inte på plats heller utan hos ägaren. Riktig lekstuga.

En krock behöver ju inte vara katastrof om det är åtgärdat på rätt sätt, men eftersom det inte fanns papper på jobbet och det var riktigt dåliga karosspassningar ÖVERALLT verkar det vara gjort lite med högerhanden av någon amatör. Huven satt riktigt illa mot skärmen på passagerarsidan och det fanns inte ens gasfjädrar monterade, så huven fick man hålla upp med handen. Fästen till strålkastare m.m var spruckna och spacklade, och kylarslangarna satt med buntband. Varje sak i sig är väl inte hela världen men helheten blev ett sanslöst hemmasnickeri.

Han visste inte ens om ramen var riktad ordentligt efter krocken när jag frågade. Han påstod att den endast var krockad fram, men den var omlackad bak också ... hela vägen upp till taket. Och rätt dåligt - smuts och korn i klarlacken m.m. Karosspassningen bakom dörrarna var också ganska konstiga, så jag undrar vad den här bilen varit med om egentligen. Stolar och ratt var fräscha, eftersom de förmodligen byttes ut i samband med olyckan när airbagsen löste ut, men växelknoppen och andra små detaljer på inredningen såg lite slitna ut. Knappen till askkoppen var så sliten att färgen var borta. (Hur sliter man ut den??) Så det var svårt att bilda sig en uppfattning om milen stämde . . . men jag är extremt tveksam.

Det blev ingen provkörning, dels stod den nästan längst in i hallen (för att kunder inte skulle kunna provköra det skeva chassit kanske?) och dels så antar jag att du ändå inte ville ha den efter alla frågetecken. Så jag skulle skippa denna. Sorry.
 
  #13789  
Old 05-20-2011, 07:31 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
^^Wow

Vet inte vad jag ska säga. Enligt mig så låter det som det hade varit svårt att hitta ett sämre ex på skroten.
 
  #13790  
Old 05-20-2011, 07:34 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Sorry, 235,000 var visst ett annat exemplar ... 199,000 betalade han. MEN ÄNDÅ! Snacka om skygglappar.
 



All times are GMT -4. The time now is 05:10 AM.