Swedish Teamspeeder? Get in here!
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Hahaha, vad sysslar von Trier med här ![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Danish film director Lars Von Trier admits he's a Nazi--Video : theCHIVE
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Danish film director Lars Von Trier admits he's a Nazi--Video : theCHIVE
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Min affärskollega köpte tyvärr en 350Z. En bil som jag var och tittade på åt honom häromdagen! Och som var heeeeelt åt jävla helvete! Läs nedan mail jag skickade till honom. Skulle du punga ut 235,000 kr för en bil som den? Det gjorde han . . .
- -
Tjena, svängde förbi och kollade i några minuter i eftermiddags. Här ska du få en tråkig diagnos:
Bilen är, tyvärr, duktigt krockad fram. Så pass att den fick en helt ny motor nyligen. Den stod mycket riktigt på säljuppdrag hos handlaren och säljaren "visste inte om den var från USA eller Tyskland", men jag misstänker USA just därför. Dock var det km/h-mätare. Det var också de som gjorde jobbet efter krocken med ny motor, framvagn och lack - men det fanns det inga papper på något av det eftersom det gjordes svart. (märkligt av honom att erkänna för mig att de jobbar svart) Serviceboken fanns inte på plats heller utan hos ägaren. Riktig lekstuga.
En krock behöver ju inte vara katastrof om det är åtgärdat på rätt sätt, men eftersom det inte fanns papper på jobbet och det var riktigt dåliga karosspassningar ÖVERALLT verkar det vara gjort lite med högerhanden av någon amatör. Huven satt riktigt illa mot skärmen på passagerarsidan och det fanns inte ens gasfjädrar monterade, så huven fick man hålla upp med handen. Fästen till strålkastare m.m var spruckna och spacklade, och kylarslangarna satt med buntband. Varje sak i sig är väl inte hela världen men helheten blev ett sanslöst hemmasnickeri.
Han visste inte ens om ramen var riktad ordentligt efter krocken när jag frågade. Han påstod att den endast var krockad fram, men den var omlackad bak också ... hela vägen upp till taket. Och rätt dåligt - smuts och korn i klarlacken m.m. Karosspassningen bakom dörrarna var också ganska konstiga, så jag undrar vad den här bilen varit med om egentligen. Stolar och ratt var fräscha, eftersom de förmodligen byttes ut i samband med olyckan när airbagsen löste ut, men växelknoppen och andra små detaljer på inredningen såg lite slitna ut. Knappen till askkoppen var så sliten att färgen var borta. (Hur sliter man ut den??) Så det var svårt att bilda sig en uppfattning om milen stämde . . . men jag är extremt tveksam.
Det blev ingen provkörning, dels stod den nästan längst in i hallen (för att kunder inte skulle kunna provköra det skeva chassit kanske?) och dels så antar jag att du ändå inte ville ha den efter alla frågetecken. Så jag skulle skippa denna. Sorry.