Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13171  
Old 04-30-2011, 12:32 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha kul att du gillade den

Såhär har min valborg spenderats hittills.
Sweet. Weissbier är sjukt gott! Du får ge mig lite tips nu när jag ska plugga i Stuttgart till hösten för en nytysk Kör ett utbyte där för mastern och det ska bli jäkligt spännande. Har du varit i den stan förresten?
 
  #13172  
Old 04-30-2011, 01:31 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Aaahhhhh, it´s Miller time:
 
Attached Images  
  #13173  
Old 04-30-2011, 01:49 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det där ser riktigt härligt ut Axman. Här är det också soligt men kallt som fan, brrrr.

Originally Posted by Bronto
Sweet. Weissbier är sjukt gott! Du får ge mig lite tips nu när jag ska plugga i Stuttgart till hösten för en nytysk Kör ett utbyte där för mastern och det ska bli jäkligt spännande. Har du varit i den stan förresten?
Ah du ska till Stuttgart alltså, grattis! Jag har tyvärr aldrig varit där. Den enda staden i Baden-Würtremberg som jag har varit i är Freiburg. Den hörnan av Tysklan är iaf landets soligaste och varmaste område och Stuttgart är en ganska stor stad. Sjukt nära till alperna och Frankrike också. Ska du vara där ett helt år eller bara 1 termin?

Ang Weissbier så ska det vara brygt i Bayern och helst "naturtrüb" (dvs lite grumligt och inte Kristall eller andra olika varianter). Jag gillar Schneider Weisse, Weihenstephaner och Paulaner bäst
 
  #13174  
Old 04-30-2011, 02:33 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Ludas
Ang Weissbier så ska det vara brygt i Bayern och helst "naturtrüb" (dvs lite grumligt och inte Kristall eller andra olika varianter). Jag gillar Schneider Weisse, Weihenstephaner och Paulaner bäst
Weissbier är nog det som gäller, Paulener är även min favorit. Blev bjuden ner till München då det är oktoberfest av min tyska kollega. Har alltid velat åka, dock sa han att gå upp kl 6 för att köa då man ska in i ett tält kan vara aningen jobbigt

Har du någonsin varit där?
 
  #13175  
Old 04-30-2011, 02:37 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
 
Attached Images  
  #13176  
Old 04-30-2011, 03:09 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Oktoberfest är ett måste! Bland det roligaste jag nånsin gjort. Visst jobbigt att gå upp tidigt men så värt det. Gå till schuetzenzelt, bästa tältet
 
  #13177  
Old 04-30-2011, 08:47 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Smått shockad över vad jag just såg på väg hem. Jag är full just nu och har sett en och annan sjuk sak i mitt liv, framför allt på fyllan, men inget hade kunnat förbereda mig för detta. Jag och en polare såg polisavspärrningen från håll precis vid nedgång t-bana Karlaplan på Valhallavägen. Platsen var helt övergiven, varken polis, ambulans eller städpersonal var i närheten. Det var inte bara blod utan riktiga slamsor, precis så jag föreställer mig hjärnsubstans. Det låg en nerblodat galje mitt i pölen.
Är det inte rätt sjukt att de bara lämnar en brottsplats på detta sätt?
 

Last edited by Ludas; 08-06-2012 at 02:55 PM.
  #13178  
Old 04-30-2011, 09:38 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Skulle inte förvåna mig om det var ett dåligt skämt.
Vad jag vet så målar inte svenska poliser ut så där på brottsplatser dessutom är en sån där brottsplats alltid bevakad om den är aktiv (och det bör den ju vara med avspärrningarna runt).

Vi hade polisen två gånger hos oss under natten. Första gången hade ett gäng killar sprutat med en brandsläckare i ansiktet på en tjej och sedan slagit ned hennes killkompisar som försökte hjälpa henne. Detta hände inte inne på klubben utan vid bostadshus en bit bort. Synd bara att inte vi fick tag i killarna...
 
  #13179  
Old 05-01-2011, 03:14 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja asså jag tänkte faktiskt den tanken också Dave. Kändes så jävla skumt att det var helt obevakat. Nu när jag tittar på bilden i nyktert tillstånd ser det ju dessutom ut som att bortre armen hade gått av och ligger avskild från kroppen. Det måste nästan vara ett skämt. Jävligt sjuk humor...

Jävligt vidrig historia med brandsläckaren. Hoppas de åker dit snart.
 

Last edited by Ludas; 05-01-2011 at 03:16 AM.
  #13180  
Old 05-01-2011, 04:03 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute



All times are GMT -4. The time now is 03:03 AM.