Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12661  
Old 04-19-2011, 09:29 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Alla bilar har tydligen samma ägare.
 
  #12662  
Old 04-19-2011, 10:07 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Vad säger ni finlandssvenskar? Är det Aftonbladet som överdriver? Låter ju helt absurt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12903612.ab
Nicke summerade greijjen rätt så väl. Brukar alltid nu och då stöta på någon idiot som hatar finlandssvenskar, men dessa personer verkar vara sådana puckon att huvudorsaken varför de börjar gnälla inte är att man är finlandssvensk utan att de har något fel i huvudet =)
Sen förstås hjälpte det inte situationen då man som ung svarade åt idioterna på finska att "tala vad ni kan, så talar jag vad jag vill" när gnällde på att man talade svenska.
 
  #12663  
Old 04-19-2011, 10:14 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Sideways jag kommer reppa dig så fort jag e hemma igen från mitt våldtäktsseminarie.
 
  #12664  
Old 04-19-2011, 10:27 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Gruppterapi har jag hört talas om men Våldtäktsseminarium var något nytt. Vad gör ni där? Diskuterar nya knep?
 
  #12665  
Old 04-19-2011, 10:37 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^^


Det är lite flickvänsmaterial på den här tösen.

Sophie Ljungqvist

Ferrari 458
Range rover
Maserati granturismo
 

Last edited by Sideways_swe; 04-19-2011 at 10:41 AM.
  #12666  
Old 04-19-2011, 10:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Absurt och absurt. Jag och säkert alla mina kompisar har i någit skede av livet antingen fått på käften eller varit mycket nära att få pga att vi talar svenska. Det ironiska är ju dock att hatet baserar sig typiskt på "avundsjuka". Finlandssvenskar anses vara "elitistiska" - more or less anses vi alla vara stekare - segelbåtar, fina bilar och släktmiljoner (vilket ju obviously inte stämmer till 100%)

Det som stämmer dock är att vi är världens mest priviligerade minoritet, men det härstammar ju från historien. Nationalsången är skriven av finlandssvensk (Johan Runeberg), grundlagen baserar sig på den svenska, finska skriftspråkets far (Mikael Agricola) var en finlandssvensk etc etc

Sen har jag inte sett desto mera hat på sista tiden, det största hatuppväckaren är att ALLA i finland måste enligt lag läsa svenska i grundskolan - inte alltid så populärt...

EDIT: Det mesta stod ju artikeln nu när jag läste mera än först kapitlet
Originally Posted by Chubster
Nicke summerade greijjen rätt så väl. Brukar alltid nu och då stöta på någon idiot som hatar finlandssvenskar, men dessa personer verkar vara sådana puckon att huvudorsaken varför de börjar gnälla inte är att man är finlandssvensk utan att de har något fel i huvudet =)
Sen förstås hjälpte det inte situationen då man som ung svarade åt idioterna på finska att "tala vad ni kan, så talar jag vad jag vill" när gnällde på att man talade svenska.
Galet läskigt ändå. Och nu blev jag ännu mer rädd - trodde ni skulle säga att det var medierna som överdrev enormt. Aldrig hört talas om att det skulle vara spänningar tidigare, trodde Sverige och Finland hade en riktigt vänskapspakt ner på befolkningsnivå. Inte alls som Sverige och Norge t ex. Ni får väl flytta hit annars

Originally Posted by Sideways_swe
^^


Det är lite flickvänsmaterial på den här tösen.

Sophie Ljungqvist

Ferrari 458
Range rover
Maserati granturismo
Hahaha! Jag såg hennes användarsida också häromkvällen - tänkte vad fan okej ingen 10-poängare kanske, men en 458 och en GT ... det skulle gå att doppa ändå om man fick provköra lite. Bilarna alltså.
 
  #12667  
Old 04-19-2011, 10:59 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Gruppterapi har jag hört talas om men Våldtäktsseminarium var något nytt. Vad gör ni där? Diskuterar nya knep?
Ja typ, går igenom hur man undviker att dömas för sexuella brott som t.ex. grov våldtäkt mot barn osv. Tricket är att sakna uppsåt till brottet, då kan du inte fällas för något sexuellt brott, inte ens om du var oaktsam. Bevisbördan är dessutom på åklagaren. Giggedi
 
  #12668  
Old 04-19-2011, 01:31 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag har gjort en sjukt rolig iakttagelse.
Ett antal gånger, när en ganska oseriös tråd med oseriösa kommentarer är i full gång, brukar jag posta ett inlägg där jag skriver "Matt Damon" tillsammans med en bild på honom. Iaf så hakar folk alltid på och diskuterar om Matt Damon, ofta över flera sidor. Varför?
BTW jag postade inte Matt Damon i vent tråden för att jag ogillar honom, ville bara se om folk skulle haka på igen
 

Last edited by Ludas; 04-19-2011 at 01:35 PM.
  #12669  
Old 04-19-2011, 01:42 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Haha, fint social experiment
 
  #12670  
Old 04-19-2011, 01:56 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
^^


Det är lite flickvänsmaterial på den här tösen.

Sophie Ljungqvist

Ferrari 458
Range rover
Maserati granturismo
25 år och har dem bilarna redan?! Sweet..
 



All times are GMT -4. The time now is 02:14 AM.