Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11861  
Old 03-28-2011, 11:11 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Hade aldrig hört talas om tradolan innan så var tvungen att kolla upp vad det är för något på sjukvårdsupplysningen:

Vad är Tradolan och Tradolan Retard?

Tradolan och Tradolan Retard är läkemedel som kan användas mot vissa typer av smärta. Medicinen kan till exempel användas mot nervsmärta vid diabetes eller bältros och mot smärta vid artros.


Fan vad kul att de har döpt ett läkemedel till Tradolan Retard
Finns ganska många läkemedel med tilläggsnamnet retard. Det betyder, förenklat, att läkemedlet har en depåeffekt och fungerar under lite längre tid.
Tradolan är väl mer känd under namnet Tramadol. Jag har för övrigt förskrivningsrätt på detta om några månader (Nej Jox, jag tänker inte skriva ut det åt dig).


Förresten har jag fått lite bättre pejl på min sommar nu. jag är ledig från 10 juni - 19 juli. Fick nämligen tillsvidareanställning idag, så 19e juli så börjar jag jobba på riktigt som tandläkare. About damn time!
 

Last edited by Dave S; 03-28-2011 at 11:14 AM.
  #11862  
Old 03-28-2011, 11:16 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
så 19e juli så börjar jag jobba på riktigt som tandläkare. About damn time!
Då får man gratulera då!
 
  #11863  
Old 03-28-2011, 11:22 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Läskigt när folk går bort sådär. Har inte läst så mycket om just den killen tror jag.

Ang leukemi så fick min bästa tjejkompis från gymnasiet den diagnosen förra året helt spontant. Hon hade varit sjuk ganska länge och blev aldrig helt frisk. Så hennes mamma tvingade henne att gå till doktorn och kolla upp vad det kunde vara..

Men tydligen så var den i ett tidigt stadie så de har fått iordning på själva cancern och det ska vara helt borta nu. Jäkligt läskigt när någon så när man aldrig kunde tro får en sådan sjukdom.

Lite ironiskt att hon just innan sjukdomen fick svar på att hon kommit in på läkarlinjen här i stan.
 
  #11864  
Old 03-28-2011, 11:23 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Bronto, tack för hjälpen förresten. Det var typ som jag trodde.
 
  #11865  
Old 03-28-2011, 12:19 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Grattis David!!!! Det var fan på tiden. Får man Teamspeed-rabatt på tandblekning nu då? (Strebban som undrar)
 
  #11866  
Old 03-28-2011, 12:23 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Läskigt när folk går bort sådär. Har inte läst så mycket om just den killen tror jag.

Ang leukemi så fick min bästa tjejkompis från gymnasiet den diagnosen förra året helt spontant. Hon hade varit sjuk ganska länge och blev aldrig helt frisk. Så hennes mamma tvingade henne att gå till doktorn och kolla upp vad det kunde vara..

Men tydligen så var den i ett tidigt stadie så de har fått iordning på själva cancern och det ska vara helt borta nu. Jäkligt läskigt när någon så när man aldrig kunde tro får en sådan sjukdom.

Lite ironiskt att hon just innan sjukdomen fick svar på att hon kommit in på läkarlinjen här i stan.
Skönt att höra att det gick att bota!

Strebo: din berättelse var rörande, vilken lojalitet!

(Edit: jag vet inte hur man quotar flera meddelanden i samma!)
 
  #11867  
Old 03-28-2011, 12:34 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Stort facking grattis Dave! Vad säger alla om TS-meet lördag 11 juni eller helgen 17-19 juni?

För övrigt så gick jag förbi en ny Audi S4 idag och blev fett sne! Seriöst, varför ska Audi anamma det nya Lamborghini formspråket på sina nya S modeller? Räcker det inte med att de förstör Lambos italienska känslan genom att slänga in Audi-detaljer i interören? Vem vill köpa en Lambo för 3 millar när den ser ut som en Audi S4? Kolla frontspoilern hur den sticker fram precis som på LP560 och Aventador:



 
  #11868  
Old 03-28-2011, 12:38 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Jag har precis köpt en ny Audi idag ,, ,,
 
  #11869  
Old 03-28-2011, 12:43 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Grattis Dave! Måste kännas riktigt skönt.

Och grattis till Axman också så länge du inte köpte en A7a, den får ju fan Panameran att framstå som en skönhet.
 
  #11870  
Old 03-28-2011, 12:44 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha Aler hoppas du får äta upp det där

Grattis Axman, vad är det för modell?
 



All times are GMT -4. The time now is 06:48 PM.