Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11821  
Old 03-27-2011, 06:40 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Vilken tråd?
Bilder från igår och idag här inne.
 
  #11822  
Old 03-27-2011, 07:02 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Det där var jäkligt intressant och kul att höra. Alla som jag pratat med har varit fullständigt lyriska över PDK-lådan, men jag som extrem förespråkare av manuell låda i sportbilar har alltid varit väldigt skeptisk. Är sportchronon kopplad till lådan alltså? Är det bara växlingstiderna? Eller utväxling m.m också?
Ja, det verkar som det, inte utväxling dock. Läs mer här: Porsche Sport Mode Software - Click For Pricing:Porsche Parts & Porsche Accessories - Wholesale Porsche Parts & Tequipment - Cayman Panamera Cayenn

Tror man måste använda PDK'n ett tag för att lära sig hur man ska hanskas med den, har knappt kört någon bil med paddlar i mitt liv så jag kanske bara är lite ovan men det finns ju inget som slår en good old koppling! Att kunna matcha varven när man växlar ner är ju så skönt
 
  #11823  
Old 03-27-2011, 07:08 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: May 2008
Posts: 241
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Inte pigg idag, var strebo fest igår.
 
  #11824  
Old 03-27-2011, 07:33 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Sitter och slösurfar Blocket och funderar på en sak.
Det känns som det är relativt vanligt med väldigt underligt utrustade bilar. Största motorn men egentligen ingen utrustning. Enda förklaringen jag kan komma på är att det är tjänstebilar, för vem köper en bil och väljer största motorn men köper inte till nån utrustning i övrigt?
 
  #11825  
Old 03-27-2011, 07:55 AM
RickyZone's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2008
Posts: 217
RickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond repute
Go' dagens Teamspeed!

Har spenderat min förmiddag med att äta en schysst brunch, samt läsa runt i Sverigetråden, trevligt må jag säga. Senare väntar läsning och uppsatsskrivning, önskar att man var klar med skolan och hade ett jobb. Nåja, blir nog till att ta ett år av för att arbeta lite efter gymnasiet innan fortsatta högskolestudier.

Kul att höra att det planeras ordentligt för en TS träff, tyckte Jox förslag lät riktigt bra. Middag, flyg till Deutschland och Porsche museumet. Hade varit en rolig upplevelse helt klart, dock skulle jag gärna se en bilträff också, likt Cars & Coffee. Hade varit det bästa av två världar.

Grattis till nya bilen PorscheFanatic, ser riktigt riktigt fin ut! Sport Design läppen gör enormt mycket för bilens utseende! Jobbar du förresten i Sickla? Har sett er tidigare Vorsteiner-kittade Carrera S flertalet ggr i Stockholm, främst i Sickla där jag går gymnasiet.
 
  #11826  
Old 03-27-2011, 08:29 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Att ta ett år ledigt efter gymnasiet innan man börjar plugga borde vara obligatoriskt för alla egentligen. Man är så jävla skoltrött så det e lika bra att ge efter åt frihetslängtan och köra en säsong i alperna eller rockys. Det är det bästa rådet jag kan ge dig. Jobba hela sommaren/hösten och sen köra ski bum 4-5 månader.
 
  #11827  
Old 03-27-2011, 11:20 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
  #11828  
Old 03-27-2011, 12:29 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
You must spread some Reputation around before giving it to Sideways_swe again.

Jag har nog reppat dig för mycket?

Helt sjuka bilar alltså! Man blir ju nästan lite rädd
 
  #11829  
Old 03-27-2011, 02:10 PM
v n sthlm's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm Sweden
Posts: 162
v n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the roughv n sthlm is a jewel in the rough
haha helt sanslösa bilar!!

Vad har gallardon för topphastighet orginal?
 
  #11830  
Old 03-27-2011, 02:47 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nån som har lite halvkoll på matte som kan hjälpa mig med en begreppsfråga?
 



All times are GMT -4. The time now is 06:30 AM.