Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11651  
Old 03-23-2011, 04:54 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Va, vem, vad? Vad var det där svar på?
 
  #11652  
Old 03-23-2011, 04:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ååååååååhhhhhhhhhhh! Vill ha!

Porsche 911 Targa, 1972 | Jönköping | Blocket
 
  #11653  
Old 03-23-2011, 05:07 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Det är synd att alla pyttebilar är så otroligt söta, oavsett hur Abarthade eller John Cooper Worksade de är. Man skulle inte bli tagen på allvar i Stockholmstrafiken i en sådan, och konstant trängd etc.

Golf R > Alla andra småbilar.
Originally Posted by strebo
Ohfan, tänkte faktiskt inte på det. Sen att det kommer från Kaptenen på Bismarck ..
Originally Posted by jox
Va, vem, vad? Vad var det där svar på?
Ja, hade inte riktigt tänkt på all road rage i Sthlm. Men sen är du väl lite partisk med tanke på det slagskeppet du framför varje dag. Är det så att man skulle bli trängd eller är det så att du tränger alla småbilar? Viss skillnad
 
  #11654  
Old 03-23-2011, 05:11 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Ja, hade inte riktigt tänkt på all road rage i Sthlm. Men sen är du väl lite partisk med tanke på det slagskeppet du framför varje dag. Är det så att man skulle bli trängd eller är det så att du tränger alla småbilar? Viss skillnad
Haha, det är egentligen psykologi. Man kommer undan med en hel del saker om man har en större bil, som folk skulle bli vansinniga på om det var en liten som gjorde. Det märker man direkt om man har en hyrbil el liknande. Men den får samtidigt inte vara för stor - man får vara väldigt mellow och soft i en Suburban t ex, för annars blir folk förbannade på storleken i sig.

Men jag är en stark förespråkare av högerregeln, ibland den enda i hela stan verkar det som. Jag bara kör - och folk stannar. Det funkar inte att attackera på samma sätt med en Fiat 500.

Det är en extremt intressant vetenskap det där, och vore kul att forska i!
 
  #11655  
Old 03-23-2011, 05:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jo, att "störst går först" fungerar rätt så länge. Jag kör med på den taktiken faktiskt, dvs att om jag har företräde så kör jag. Ibland kör jag även om jag borde lämna företräde men enbart om jag ser att den andra bilen är osäker och mer eller mindre stannar upp. Gäller att ha lite skinn på näsan annars kommer man fan aldrig någon vart ...
 
  #11656  
Old 03-23-2011, 05:22 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jo, att "störst går först" fungerar rätt så länge. Jag kör med på den taktiken faktiskt, dvs att om jag har företräde så kör jag. Ibland kör jag även om jag borde lämna företräde men enbart om jag ser att den andra bilen är osäker och mer eller mindre stannar upp. Gäller att ha lite skinn på näsan annars kommer man fan aldrig någon vart ...
Haha, exakt - den kör man ju också med

Det är sån extrem humor att köra i rusningen här kontra att köra en lördag/söndag. På helgerna har fan 80% av bilarna absolut ingen koll över huvudtaget på någonting - då är det antingen bönderna som är uppe och hälsar på släktingar, eller så är det tanten som får köra (som kör 100 mil om året) för att gubben drack igår.
 
  #11657  
Old 03-23-2011, 05:30 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha jag kommer direkt att tänka på korsningen Karlavägen/Artillerigatan där det är företräda för de som kör Artillerigatan. Det är inte en kotte i hela stan som förstår sig på den där korsningen
 
  #11658  
Old 03-23-2011, 05:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha jag kommer direkt att tänka på korsningen Karlavägen/Artillerigatan där det är företräda för de som kör Artillerigatan. Det är inte en kotte i hela stan som förstår sig på den där korsningen
Ja där brukar det vara jätteroligt att bara köra ut från Artillerigatan! Dessutom är det inte högerregeln som gäller när man korsat halvvägs så man har företräde mot de som kommer från Karlaplan-hållet också!
 
  #11659  
Old 03-23-2011, 06:09 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Gött. Ser fram emot en bra rundtur över stadens gator och torg när Porkan är klar Joxxiepoo!
 
  #11660  
Old 03-23-2011, 06:19 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Vilket tar oss in på: hur går det med porkan jox?
 



All times are GMT -4. The time now is 08:17 AM.