Swedish Teamspeeder? Get in here!
Noll till tre facking hundra på 16 sekunder. Wow.
Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
Vad jag har hört är de grymt sköna att springa i. De gör att du inte kan sätta ned hälen först så att du belastar inte lederna på samma sätt. Har en polare som svär vid dem. Men visst, det ser sjukt löjligt ut.
Nuförtiden har dom värsta porscharna 1300hk på hjulen på 6speed jox. det verkar hålla men det är mycket jobb med bilarna, sen är det sinnes dyrt, riktigt sjukt dyrt! men sjukt ballt också 800hk porsche kan man ha som dd om det är rätt firma som byggt. Sjuk utveckling på tuning fronten på porsche dom senaste åren
Noll till tre facking hundra på 16 sekunder. Wow.
Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
För min del tycker jag att man når en gräns när det inte är intressant längre, verkar orealistiskt och oklokt att ha 1200 hästar - och farligt (moget inlägg). Vad är det för mening med det, mer än jakten på sekunderna på en raksträcka?
Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?
IMHO
Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?
IMHO
Till skillnad från jox, som enbart berättar om sina ras
Har också funderat på de byggena. Eller ryssarna och switzer som trimmar sönder sina GT-R så de går snabbar än en Veyron. Det kan ju inte hålla särskilt länge, speciellt inte när de kör så hårt med de också.
Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
Porscharna håller dock sjukt bra. Ryssen med switzer 750kit som bland annat skriver här ibland har i princip inte haft ett enda problem med den. han kör som ett svin med den bilen. Lådan (tiptronic) började dock slira när han skulle skruva upp laddtrycket ännu mer. Den är dock förstärkt nu.
För min del tycker jag att man når en gräns när det inte är intressant längre, verkar orealistiskt och oklokt att ha 1200 hästar - och farligt (moget inlägg). Vad är det för mening med det, mer än jakten på sekunderna på en raksträcka?
Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?
IMHO
Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?
IMHO
Last edited by Sideways_swe; 03-22-2011 at 05:32 PM.