Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11621  
Old 03-22-2011, 04:56 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Noll till tre facking hundra på 16 sekunder. Wow.

Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
 
  #11622  
Old 03-22-2011, 04:58 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Madre Mio,,,,,,,,
 
  #11623  
Old 03-22-2011, 05:02 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Haha är det bara jag som tycker att dom där jävla dojjerna som dyker upp hela tiden (dom som ser ut som finger-skor typ) ser för jävla fula ut? Ungefär samma inställning som Jox har till vintern har jag till dom.
Vad jag har hört är de grymt sköna att springa i. De gör att du inte kan sätta ned hälen först så att du belastar inte lederna på samma sätt. Har en polare som svär vid dem. Men visst, det ser sjukt löjligt ut.
 
  #11624  
Old 03-22-2011, 05:14 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Nuförtiden har dom värsta porscharna 1300hk på hjulen på 6speed jox. det verkar hålla men det är mycket jobb med bilarna, sen är det sinnes dyrt, riktigt sjukt dyrt! men sjukt ballt också 800hk porsche kan man ha som dd om det är rätt firma som byggt. Sjuk utveckling på tuning fronten på porsche dom senaste åren
 
  #11625  
Old 03-22-2011, 05:16 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Noll till tre facking hundra på 16 sekunder. Wow.

Undrar hur hållbarheten på såna där grejer är egentligen. Det finns ju ett gäng här, men framför allt fanns dem på 6speed förr i tiden, som har/hade 800+ hästar i sina 996TTs. Hur håller det ihop egentligen? Kan man hålla på och ladda på med turbotrycket titt som tätt och bilen håller?
Har också funderat på de byggena. Eller ryssarna och switzer som trimmar sönder sina GT-R så de går snabbar än en Veyron. Det kan ju inte hålla särskilt länge, speciellt inte när de kör så hårt med de också.

Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
 
  #11626  
Old 03-22-2011, 05:23 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
För min del tycker jag att man når en gräns när det inte är intressant längre, verkar orealistiskt och oklokt att ha 1200 hästar - och farligt (moget inlägg). Vad är det för mening med det, mer än jakten på sekunderna på en raksträcka?

Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?

IMHO
 
  #11627  
Old 03-22-2011, 05:24 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto

Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
Till skillnad från jox, som enbart berättar om sina ras
 
  #11628  
Old 03-22-2011, 05:25 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Har också funderat på de byggena. Eller ryssarna och switzer som trimmar sönder sina GT-R så de går snabbar än en Veyron. Det kan ju inte hålla särskilt länge, speciellt inte när de kör så hårt med de också.

Kan ju misstänka att man gärna berättar om hur bra de går och senaste tiderna, men är tysta om när växellådan eller kopplingen rasar
GT-R som ryssarna kör rasar hela tiden i princip. en snubbe har bytt låda 6 gånger. Det går inte att laga lådan på GT-Ren utan den måste bytas hel. den kostar 250k....
Porscharna håller dock sjukt bra. Ryssen med switzer 750kit som bland annat skriver här ibland har i princip inte haft ett enda problem med den. han kör som ett svin med den bilen. Lådan (tiptronic) började dock slira när han skulle skruva upp laddtrycket ännu mer. Den är dock förstärkt nu.
 
  #11629  
Old 03-22-2011, 05:27 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Till skillnad från jox, som enbart berättar om sina ras
 
  #11630  
Old 03-22-2011, 05:28 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
För min del tycker jag att man når en gräns när det inte är intressant längre, verkar orealistiskt och oklokt att ha 1200 hästar - och farligt (moget inlägg). Vad är det för mening med det, mer än jakten på sekunderna på en raksträcka?

Ungefär som storleken på fälgar, visst man kan få 24 tum eller mer, men gränsen för vad som är snyggt och prestanda/väghållningsmässigt går vid 19 eller 20, så vilka är det då kvar som vill ha 24 tum?

IMHO
jag håller med dig fullständigt. Kör man bara på gatan är det helt och fullständigt onödigt med så mycket effekt. troligen blir du ifrånkörd mellan rödljusen av en standard Porsche turbo PDK. Men dom grabbarna på 6speed bl.a kör på Mile event där det är sjukt mycket prestige om högst toppfart. då behövs pulver.
 

Last edited by Sideways_swe; 03-22-2011 at 05:32 PM.



All times are GMT -4. The time now is 06:47 PM.