Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11411  
Old 03-18-2011, 11:23 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag håller med dig Strebb, han har fan inte kommit med mycket vettigt.
Ändå rätt spännande att följa tråden, detta är ju verkligen på blodigt allvar. Kan sluta lite hur som helst känns det som.
Svårt att fortsätta vara vähnner på ett forum när man tillhörr två olika sidoor som dhödar varandra på riiktigt...

Edit: Nu stähngdens dehn.
 

Last edited by Ludas; 03-18-2011 at 11:25 AM.
  #11412  
Old 03-18-2011, 11:48 AM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
För att klargöra det lilla jag vet om situationen;

Grundlagen i GCC länderna är till stor del baserat på Islamska principer, de är baserade på det som Sunni muslimerna tror på. De styrande familjerna (inklusive de I Bahrain) är Sunniter (stavning?) och det leder till att Sunni-troende får vissa benefits som Shia muslimerna inte får ta del av på samma vis. För att göra allt värre är fördelning Sunni & Shia nästan femtio-femtio, så häften av befolkningen är pissed of över dessa punkter:
* De tvingas leva under en grundlag som de anser vara ohelig/fel.
* Shia har samma rättigheter - men får inte samma 'fördelar'.
* Sunni-muslimer sitter på majoriteten betydelsefulla poster i samhället.

För att göra allt värre för den lilla ön Bahrain på knappa 700K invånare ligger Iran ett stenkast bort. Ett Iran som nästan 100% är Shia och mer eller mindre uppmuntrar och hjälper Shiiterna i Bahrain att göra som de gör. Iran gör det - not because they give a shit about lika rättighter - utan för att de vill ha inflytande i det stragetiskt extremt välbelägna Bahrain.
 
  #11413  
Old 03-18-2011, 12:13 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Intressant post Speedster. Då får man lite perspektiv på hur situationen är där

Är den argamashinen en som styr landet då? För det verkar gå rätt så bra för hans familj & släkt.
 
  #11414  
Old 03-18-2011, 12:23 PM
speedsters's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2010
Posts: 159
speedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nicespeedsters is just really nice
Om du syftar på elake-maaachinne med Mercorna så är han från Kuwait och inte Bahrain.
 
  #11415  
Old 03-18-2011, 02:53 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ha, ja det är mycket möjligt, men LOL att du fortfarande tror att Crippa P var Palmemördaren Och nu var jag ju inte så vansinnigt gammal 1986 heller, så mitt alibi var nog att jag satt och lekte med bilar eller lego . . . :

Apropå Anna Lind-mordet så var det polare till mig som jobbar på Rikskrim som fick tipset kring Mihailo, och var den som åkte och plockade in honom. De hade fortfarande inte fått videon från NK då och visste inte hur han såg ut - rätt creepy!
För tusan Jox, jag gifte mig 1986, nu känner jag mig plötsligt gammal
 
  #11416  
Old 03-18-2011, 03:08 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Men...du gifte väl dig 18år gammal? Då hade inte jag rett ut ett bröllop kan jag lova
 
  #11417  
Old 03-18-2011, 03:09 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Men...du gifte väl dig 18år gammal? Då hade inte jag rett ut ett bröllop kan jag lova
Yepp, right, och fortfarande gift med samma kvinna
 
  #11418  
Old 03-18-2011, 03:19 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Checka den tidigt så kan du lägga all energi på karriären. Klokt val!
 
  #11419  
Old 03-18-2011, 03:21 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ha! Ung kanske, men jag har i alla fall musiksmak som en 60-talist . . .

YouTube - Clout- Save Me
 
  #11420  
Old 03-18-2011, 03:30 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ha! Ung kanske, men jag har i alla fall musiksmak som en 60-talist . . .
Njaee, det var nog musiksmak som en 40- talist eller nån från 1800 talet. Vi 60-talister lyssnar på sånt här:

YouTube - TWiiNS - BOYS BOYS BOYS ( feat. Carlprit )
 



All times are GMT -4. The time now is 06:41 PM.