Swedish Teamspeeder? Get in here!
Haha är det sant? Hur kan det snöa i Skåne, Göteborg och Uppsala men inte i Stockholm? Kan det vara så att någon makt från ovan har tagit Jox hot på allvar att sticka ihjäl någon om det kommer snö? Än så länge är det iaf snustorrt.
Tänk om man var lite sjuk i huvudet och faktiskt menade såna hot på riktigt. Kanske därför Mihajlo Mihajlovic lackade ur och stack ner en kvinna på NK för 8 år sedan och att det var en ren slump att det var Anna Lind. Eller att Christer P sköt ihjäl Palme 25 år sedan. Allt på grund av att det kom snö. Inte en helt befängd tanke när man tänker efter. Vintern kan framkalla mörka sidor...
Tänk om man var lite sjuk i huvudet och faktiskt menade såna hot på riktigt. Kanske därför Mihajlo Mihajlovic lackade ur och stack ner en kvinna på NK för 8 år sedan och att det var en ren slump att det var Anna Lind. Eller att Christer P sköt ihjäl Palme 25 år sedan. Allt på grund av att det kom snö. Inte en helt befängd tanke när man tänker efter. Vintern kan framkalla mörka sidor...
Och nu var jag ju inte så vansinnigt gammal 1986 heller, så mitt alibi var nog att jag satt och lekte med bilar eller lego . . . :Apropå Anna Lind-mordet så var det polare till mig som jobbar på Rikskrim som fick tipset kring Mihailo, och var den som åkte och plockade in honom. De hade fortfarande inte fått videon från NK då och visste inte hur han såg ut - rätt creepy!
Men duh, klart det var C.P. som gjorde't! Vem annars?!
Sitter för övrigt på kontoret och kan titta rakt ner på mordplatsen från mitt fönster.
Läskigt det där med Mihajlo. Av att döma från NK-videon hade det lika väl kunnat vara Daniel Westling.
Jag läste boken om Lasermannen och tydligen passade han (John Ausonius) perfekt in som profil för Palme-mördaren. Dock hade han ett säkert alibi. Polisen har nog rätt bra koll med sina profiler ändå...
Sitter för övrigt på kontoret och kan titta rakt ner på mordplatsen från mitt fönster.Läskigt det där med Mihajlo. Av att döma från NK-videon hade det lika väl kunnat vara Daniel Westling.
Jag läste boken om Lasermannen och tydligen passade han (John Ausonius) perfekt in som profil för Palme-mördaren. Dock hade han ett säkert alibi. Polisen har nog rätt bra koll med sina profiler ändå...
Om vi säger så här - jag vet mer än vad jag egentligen "får" veta tack vare att jag känner ett par på Rikskrim som gärna pratar på lite på fyllan, och jag var också tidigare relativt skeptisk till svensk polisverksamhet och deras spaning. Kändes lite Kling och Klang över det hela ...
Men jag kan säga så här - det är en väldigt medveten strategi från Säpo att spela lite dumma och låtsas som man inte har full koll
De är långt ifrån så korkade som man tror, och gärna ger intryck av att bli tagna på sängen så fort något stort inträffar.
Har du förresten sett den svenska serien om Lasermannen som gick för några år sedan? Något av det bästa som någonsin producerats i Sverige.
Men jag kan säga så här - det är en väldigt medveten strategi från Säpo att spela lite dumma och låtsas som man inte har full koll
De är långt ifrån så korkade som man tror, och gärna ger intryck av att bli tagna på sängen så fort något stort inträffar. Har du förresten sett den svenska serien om Lasermannen som gick för några år sedan? Något av det bästa som någonsin producerats i Sverige.
Jag såg faktiskt bara första avsnittet men missade tyvärr resten. Det var lite synd för jag hade gärna sett hela serien, den fick ju sjukt bra kritik. Bra att du påminner mig, ska se om jag kan ladda ner den ikväll kanske.
Boken kan jag för övrigt också starkt rekommendera. Man kan tänka sig hur otroligt svårt det måste vara för polisen (NEEEEEEEEJJJJ DET SNÖAR!!!!) när det inte finns något riktigt motiv bakom dåden.
John Ausonius gick för övrigt på Tyska Skolan i Stockholm, precis som jag
När jag gick där 2001-2004 skedde faktiskt ett mordförsök mot en kille i klassen över mig av sin klasskamrat. Helsida i DN. Sjuk story som jag kan berätta över Jägerbombs på Gröne Jägarn nån gång. Tyska Skolan har ett konstigt rykte och det är ganska berättigat.
Boken kan jag för övrigt också starkt rekommendera. Man kan tänka sig hur otroligt svårt det måste vara för polisen (NEEEEEEEEJJJJ DET SNÖAR!!!!) när det inte finns något riktigt motiv bakom dåden.
John Ausonius gick för övrigt på Tyska Skolan i Stockholm, precis som jag
När jag gick där 2001-2004 skedde faktiskt ett mordförsök mot en kille i klassen över mig av sin klasskamrat. Helsida i DN. Sjuk story som jag kan berätta över Jägerbombs på Gröne Jägarn nån gång. Tyska Skolan har ett konstigt rykte och det är ganska berättigat. Jäklar. Inbördeskrig i Bahrain-tråden. Jag kan fortfarande inte riktigt greppa situationen eller åsikterna, jag förstår att vissa är pro och vissa är anti den sittande regeringen men vad står resp. läger för egentligen?