Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11151  
Old 03-15-2011, 11:31 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Det är lugnt Jox! Jag kan bjussa på en öl eller en grogg (stockholmare läs: drink) när vi ses!
 
  #11152  
Old 03-15-2011, 11:48 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan jag har käkat dålig sushi till lunch. Mår riktigt illa och har gått hem. Utan att nämna några detaljer kan jag säga att magen är allt annat än på top.
 
  #11153  
Old 03-15-2011, 11:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Fan jag har käkat dålig sushi till lunch. Mår riktigt illa och har gått hem. Utan att nämna några detaljer kan jag säga att magen är allt annat än på top.
Bruna regnet? Verkar som att det var en dålig dag i svensktråden idag . . .

Originally Posted by strebo
Det är lugnt Jox! Jag kan bjussa på en öl eller en grogg (stockholmare läs: drink) när vi ses!
Fan vad sjyrre. Vargtass is on you!
 
  #11154  
Old 03-15-2011, 01:04 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Bruna regnet? Verkar som att det var en dålig dag i svensktråden idag . . .



Fan vad sjyrre. Vargtass is on you!
Skönt uttryck 'sjyrre'. Men säger man 'störtlurre' fortfarande i Sthlm?
 
  #11155  
Old 03-15-2011, 01:24 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Skönt uttryck 'sjyrre'. Men säger man 'störtlurre' fortfarande i Sthlm?
Störtlurre har jag aldrig hört! Däremot betyder ju "lurre" lunch Det kan ju du ninjahaja asså, bruschan.
 
  #11156  
Old 03-15-2011, 01:48 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
De enda jag känner till är dessa:

Flgfixarna - Flgfixarna AB

eller så kan man göra på det gamla hederliga sättet:

YouTube - How to repair a damaged lip
LOL, fin video!

Gällande fälgfixarna så verkar de göra bra jobb, men är allt annat än billiga. Dessutom när jag vär där för att få mina fälgar målade verkade de inte alls intresserade att ge en offert, vilken de heller aldrig skickade... (Det hade dock varit ett pissigt/arbetsdrygt job, så kanske de inte ville ha mig som kund...)
 
  #11157  
Old 03-15-2011, 01:58 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Surt Jox, men som sagt. Ge inte upp! Du kommer må som en jävla prins när bilen väl rullar igen.
 
  #11158  
Old 03-15-2011, 02:00 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by sideways_swe
surt jox, men som sagt. Ge inte upp! Du kommer må som en jävla prins när bilen väl rullar igen.
*1000 !
 
  #11159  
Old 03-15-2011, 02:08 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jag var på SRM i Malmö idag. 1500:- per fälg ville de ha för tvätt, lagning, av- och påkrängning av däck samt balansering. Kändes ändå helt ok. Stod en 458 Italia i verkstaden, tydligen så har de en deal med utoropa så alla Ferraris som ska ha typ svarta fälgar skickas dit.
Sen åkte jag och pratade med världens mest ointresserade och uttråkade säljare ever. Skulle köpa nya fronthögtalare till bilen. Han ville dock hellre snacka om vad han skulle köpa till lunch. Till slut kollade han upp vad jag skulle ha. Kom hem, skruvade av dörrsidan, skar mig som fan i fingret och märker att det inte passar. 150 blås tillbaka till Malmö så jag hinner dit innan de stänger. Då säger han "jaja men det här kommer ju inte gå. Du får skaffa en adapter. Kolla med bmw eller nått".
Finns ju inget mer irriterande än säljare som inte vill sälja.
 
  #11160  
Old 03-15-2011, 02:10 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
LOL, fin video!

Gällande fälgfixarna så verkar de göra bra jobb, men är allt annat än billiga. Dessutom när jag vär där för att få mina fälgar målade verkade de inte alls intresserade att ge en offert, vilken de heller aldrig skickade... (Det hade dock varit ett pissigt/arbetsdrygt job, så kanske de inte ville ha mig som kund...)
Jag har en liten p-skada på ett av mina sommardäck till 525:an, men de ville inte lämna något pris, de var mer intresserade av att sälja nya däck till mig eftersom de är slut.

Rätt kul, ett av bakdäcken sprack sent i höstas, och när jag kom hem (på reserv-hjulet) och bytte till vinterdäcken, så såg jag att även det andra bakdäcket hade sprickor och att framdäcken var på god väg.

Så måste jaga fatt i nya å det snaraste nu, våren är ju på g!
 



All times are GMT -4. The time now is 02:34 PM.