Swedish Teamspeeder? Get in here!
Så kan det gå när inte kylarvätskelocket är på.
Tror det är okej, men den fick gå för varm ett tag. Locket till kylarvätskan hade ramlat av någon gång under dan och all vätska var helt slut när jag kom hem och skulle fylla på. Hade kommit upp en varning på väg hem, men jag trodde att det var en vanlig fyll-på-snart-varning. Ska se vad BMW säger imorgon..
Tror det är okej, men den fick gå för varm ett tag. Locket till kylarvätskan hade ramlat av någon gång under dan och all vätska var helt slut när jag kom hem och skulle fylla på. Hade kommit upp en varning på väg hem, men jag trodde att det var en vanlig fyll-på-snart-varning. Ska se vad BMW säger imorgon..
Hittade den på uppfarten hemma
Vet inte hur det gått till, har inte öppnat den behållaren på månader. Var och fixade i motorrummet i förrgår men jag rörde inte den där korken, helt säker på det.
Men motorn lät bra och jag körde upp den på bärgningsbilen, tog det väldigt lugnt på vägen hem. Körde några få kilometern sen varningen kom på så håller tummarna för att Gary inte fått ont av det
Vet inte hur det gått till, har inte öppnat den behållaren på månader. Var och fixade i motorrummet i förrgår men jag rörde inte den där korken, helt säker på det.Men motorn lät bra och jag körde upp den på bärgningsbilen, tog det väldigt lugnt på vägen hem. Körde några få kilometern sen varningen kom på så håller tummarna för att Gary inte fått ont av det
Jag hade en läcka i slangen till kylarvätskebehållaren. Mkt irriterande och dyrt när jag inte vågade köra den till vanliga verkstaden utan fick ta BMW. 5k svider för ett 2k jobb.

Sheiiiiiiiyyyt!
Felsökning plus fan och hans moster serru.
Är mer och mer sugen på att köpa mig en ny bil, men samtidigt är jag student och köpt lgh ganska nyligen. Om ändå man vore färdig, då vore allt mycket enklare. Min bil har snart gjort 8k mil. Jag känner att det vore bra att byta innan den går 10k. Jag är mer förtjust i "gamla" S-modellen, så en begagnad 05a vore kanon. Sedan skulle jag vilja ha jcw-kit, om inte annat än för stolarna. Det finns inte många som passar den beskrivningen på blocket. Billigaste av dessa kostar 210k. Visserligen från Häggenäs, men fortfarande lite väl mycket deg för en likadan, om än, lite nyare bil.
Ge mig input. Om jag ska byta ut MCSen, vad ska jag skaffa? Vill egentligen inte lägga på för mycket pengar, ju mindre desto bättre.
Är mer och mer sugen på att köpa mig en ny bil, men samtidigt är jag student och köpt lgh ganska nyligen. Om ändå man vore färdig, då vore allt mycket enklare. Min bil har snart gjort 8k mil. Jag känner att det vore bra att byta innan den går 10k. Jag är mer förtjust i "gamla" S-modellen, så en begagnad 05a vore kanon. Sedan skulle jag vilja ha jcw-kit, om inte annat än för stolarna. Det finns inte många som passar den beskrivningen på blocket. Billigaste av dessa kostar 210k. Visserligen från Häggenäs, men fortfarande lite väl mycket deg för en likadan, om än, lite nyare bil.
Ge mig input. Om jag ska byta ut MCSen, vad ska jag skaffa? Vill egentligen inte lägga på för mycket pengar, ju mindre desto bättre.
Last edited by Dave S; May 13, 2008 at 05:39 PM.