Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #9381  
Old 02-02-2011, 02:59 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Denna tråd och insidertrådarna från D55L är det som gör detta forum för min del. Måste säga att mer eller mindre all info som den killen har kommit med har besannats månader efteråt. Oftast avslöjar han saker långt innan andra bloggar och biltidningar.

Edit: Axmans vädertråd är också bland favoriterna just nu
Man tackar för det, en annan känner sig ju som nybörjare här, och kan inte historia och alla personer. Har svårt också att vara här inne (tidsbrist), ni vet: jobb (företagare), fru, barn, villa, hund, Volvo,,,, nej jag skojade, det är ju mest BMW just nu, men ni förstår. Jag ser att många andra "hinner" med, men det beror kanske på väderleken också. Vad ska man göra när det är mörkt och kallt, regnigt eller snöigt när man kommer hem-----------jag hatar vinter!!!!!!!!!!!!!!

Men väder är ju vi svenskar intresserade av - men jag måste erkänna att det varit lite svårt att hålla liv i tråden då vädret varit så stabilt kallt fram till i denna veckan. I lördags var det så varmt och soligt och torrt, men men nu vräker det ner regn! Men det är klart att det är ju inget jämfört med hur det är i delar av Australien nu!
 
  #9382  
Old 02-02-2011, 03:16 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Vafan säger du!? Mer snö och kyla åt folket!
 
  #9383  
Old 02-02-2011, 03:49 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha du har absolut kommit till rätt ställe om du gillar att klaga på vintern Axman. Håller med till 100% om att mörker, kyla och snö kan framkalla självmordstankar t o m efter att man just fått VG på en tenta.
Angående vädertråden känns den på nåt sätt så jävla soft jämfört med alla andra hetsiga trådar där folk drar bögskämt och lackar på demokrater. Sedan har vi ju på något sätt lyckats kombinera vädret med hundar också vilket bara gör saken ännu bättre! Kanske borde starta en hundtråd också?

Jox - Jag tänkte lite på det du sa om att många här på TS inte vet när man borde låta bli skämten och istället ge ett vettigt svar. Jag tror att du är mer utsatt för det än många andra av oss, förmodligen eftersom du har en image av att ofta vara skämtsam och rolig. De som inte känner dig speciellt bra tror att de kan vara med i "Jox-svängen" genom att alltid dra bögskämt så fort du startar en tråd och fattar inte att det först är OK efter att man har lärt känna varandra tillräckligt bra.
Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang det var men jag minns att du sa till på skarpen i någon tråd för något år sedan. Efter det var det en medlem som reagerade och sa nåt i stil med: "I had no idea Jox had a limit as to what you can joke about and what not." Det fick mig att tänka på vilken skev bild många här på forumet antagligen har av dig.
Samtidigt, om inte jag hade läst dina inlägg här i Sverigetråden där du är förhållandevis allvarlig och ärlig hade jag nog inte heller vetat var din ribba låg. Däremot borde det vara en självklarhet att alla personer har en gräns. Konstigt att inte alla fattar det.
 
  #9384  
Old 02-02-2011, 03:53 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Haha du har absolut kommit till rätt ställe om du gillar att klaga på vintern Axman. Håller med till 100% om att mörker, kyla och snö kan framkalla självmordstankar t o m efter att man just fått VG på en tenta.
Angående vädertråden känns den på nåt sätt så jävla soft jämfört med alla andra hetsiga trådar där folk drar bögskämt och lackar på demokrater. Sedan har vi ju på något sätt lyckats kombinera vädret med hundar också vilket bara gör saken ännu bättre! Kanske borde starta en hundtråd också?

Jox - Jag tänkte lite på det du sa om att många här på TS inte vet när man borde låta bli skämten och istället ge ett vettigt svar. Jag tror att du är mer utsatt för det än många andra av oss, förmodligen eftersom du har en image av att ofta vara skämtsam och rolig. De som inte känner dig speciellt bra tror att de kan vara med i "Jox-svängen" genom att alltid dra bögskämt så fort du startar en tråd och fattar inte att det först är OK efter att man har lärt känna varandra tillräckligt bra.
Jag kommer inte ihåg i vilket sammanhang det var men jag minns att du sa till på skarpen i någon tråd för något år sedan. Efter det var det en medlem som reagerade och sa nåt i stil med: "I had no idea Jox had a limit as to what you can joke about and what not." Det fick mig att tänka på vilken skev bild många här på forumet antagligen har av dig.
Samtidigt, om inte jag hade läst dina inlägg här i Sverigetråden där du är förhållandevis allvarlig och ärlig hade jag nog inte heller vetat var din ribba låg. Däremot borde det vara en självklarhet att alla personer har en gräns. Konstigt att inte alla fattar det.
 
  #9385  
Old 02-02-2011, 04:09 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Jag har försökt att hålla huvudet högt i vädertråden, jag har själv rätt så frisk, på gränsen till tokig humor, men vet också när det passar och ej, mognad kanske det kan kallas, en del tycker väl man är "gammal"!?!

Lustigt att du nämner hund tråd, jag har själv tänkt tanken, men tyckte det var lite tidigt innan folk lärt känna mig lite. Jag är glad för hundar! Men vi kan väl starta en till våren eller så.

Här kommer en bild på mina svärföräldrars Jack Russel valp som de hämtade i lördags!
 
Attached Images  
  #9386  
Old 02-02-2011, 04:12 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ha, ja å ena sidan har jag kanske brought this upon mig själv lite grann och är nog mer utsatt än andra (alla mina trådar verkar spåra ur med typ 4 sidor nonsens) - det är oftast kul eftersom de väldigt sällan är seriösa från början, men det är just de där få gångerna man försöker få fram ett vettigt svar på något som man blir irriterad över att inte få det. Har inget konkret exempel men har gjort ett par försök tidigare och gett upp.

Vet inte, känns mest lite trist att det inte finns lite fler riktiga diskussioner - folks bilar och erfarenheter med dem är ju sanslösa här egentligen och det skulle kunna vara så mycket mer. En del av jänkarna verkar ägna sin tid här åt att säga ungefär samma sak dag ut och dag in och jag fattar inte hur de orkar. Om man läser vissa trådtitlar och ser att vissa medlemmar har postat är det nästan som att man vet vad han skrev redan innan man öppnade tråden.

Missförstå mig rätt, utan jargongen och OT skulle det vara som vilken annan tråkig forumsajt som helst, men samtidigt är det trist att det inte verkar gå att kombinera både ock. 6speed var lite så runt 2006, rätt hög nivå på tekniska diskussioner och riktigt kul OT.

Ett drömforum vore om man kunde kombinera TS med Jalopnik. Vet inte om ni är inne där någonting, men både diskussionsämnena, dvs artiklarna, och kommentarerna är helt makalöst bra. Och roliga.
 
  #9387  
Old 02-02-2011, 04:13 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Åh! Nu blev jag galet sugen på att skaffa hund! Jack Russels är riktigt tuffa!
 
  #9388  
Old 02-02-2011, 04:27 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hmmm har inte kollat in Jalopnik men får nog bli ett besök dit om det är så bra som du säger.

Axman, fan vilket söt valp! Som du kanske redan vet har jag inställningen att ju större hund desto bättre. Men om det skulle vara en liten hund hade jag nog valt en strävhårig Jack Russell. Hundtråd till våren är spikad.
 
  #9389  
Old 02-02-2011, 04:29 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Hmmm har inte kollat in Jalopnik men får nog bli ett besök dit om det är så bra som du säger.
Tyvärr så gjorde de om designen på sajten typ, i förrgår och nu suger den stenhårt ur ett användarperspektiv. Men diskussionerna/inläggen under respektive nyhet är galet kul.
 
  #9390  
Old 02-02-2011, 04:35 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Men vafan, kan man bara regga sig på Jalopnik genom Twitter eller Facebook?
Måste man regga sig för att komma åt allt eller räcker det med att vara lurker?
 



All times are GMT -4. The time now is 11:14 AM.