Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7491  
Old 10-07-2010, 02:26 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Ytterligare en anledning varför Malmö är sveriges rövhål. Körde hem idag vid 17-snåret. De har spärrat av min vanliga pendlingsväg för vägarbete...som de så klart inte börjat med än, utan de spärrar av vägen i en vecka innan.
Helt plötsligt så kommer en röd gammal Clio utflygandes från en sidogata, ca 15 meter framför mig, kastar sig mellan bilarna i filerna och kör mot rött. Bakom följer en polisbil. Hela rusningstrafiken blir om möjligt ännu mer förstoppad när 3 till polisbilar bara plöjer fram. Och för att ta en till anledning: en 17-årig kille blev nedskjuten vid 8-tiden imorse, sedan tidigare känd av polis, vilket är bra jobbat vid 17 års ålder. Sveriges utan tvekan sämsta stad.
Det står en öl och väntar på dig här när du flyttar upp
 
  #7492  
Old 10-07-2010, 02:39 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Låter onekligen lockande. Börjar bli lite lätt trött på alla uteliggare som pissar, sover och skjuter upp i mitt parkeringshus i Malmö.
Å andra sidan har ju Skåne tre av Sveriges bästa ställen att bo; Lomma, Bjärred och Vellinge. Alla är kommuner där moderaterna har runt 50 %.
Skylten när man kör in i Vellinge är dessvärre ändrad. Förut stod det "...och skatten lägre" längst ned
 
  #7493  
Old 10-07-2010, 02:52 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vellinge skulle jag absolut kunna tänka mig att bo i! Riktigt nära till kontinenten också.
 
  #7494  
Old 10-07-2010, 05:30 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
I det stora hela älskar jag Skåne. Klart att alla ställen har sina rövhål (Malmö, Grästorp, Sjöbo etc) men det är ändå jävligt vackert och varmt där nere. Min bror gifte sig i Mölle i somras, lätt ett av Sveriges vackraste ställen. Om ni har vägarna förbi borde ni verkligen stanna där och kolla in naturreservatet.
Min farmor har alltid bott i Skanör, bredvid Falsterbo, båda är helt underbara ställen (Hon bodde precis bredvid ett övergångsställe för gäss!). Jag tror man åker förbi Vellinge på väg ner dit. Har spenderat stora delar av min barndom på de vita stränderna där nere.
Längtar dit ner bara jag tänker på det...
 
  #7495  
Old 10-08-2010, 02:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
FFS, halva stan är avspärrad för den där jäkla Stieg Larsson-filminspelningen. Kan de inte filma på helgen istället när folk inte har bråttom till möten, är uppe tidigt på morgonen och är allmänt griniga . . .

Det skulle aldrig inträffat i Vellinge
 
  #7496  
Old 10-08-2010, 04:49 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag tänkte köpa en laptop och enbart ha den som "media-spelare" vid TVn så det viktigaste är att den har HDMI-utgång och vettig upplösning. Jag har letat lite men funderar över om man kan kolla max upplösningen (via HDMI) någonstans? Den som uppges i beskrivningarna tolkar jag som bara skärmen och det spelar ju ingen vidare roll. Jag vill ha MINST 720p på TVn.

Någon som kan tipsa om någon bra laptop? Inte mac och inte gärna svindyr.
 
  #7497  
Old 10-08-2010, 04:57 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Mac Mini?
 
  #7498  
Old 10-08-2010, 05:01 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Strebban är PC-nörd. Det är därför han stöter på såna problem Lösningen på alla frågorna är en Mac Mini.
 
  #7499  
Old 10-08-2010, 05:04 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Kanske inte passar honom här då, men en Mini är ju kanon för att ha som mediacenter Undrar om Apple Tv kan vara nåt att ha sen. Kostar ju knappt 700 i USA.
 
  #7500  
Old 10-08-2010, 05:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Mac Mini?
Originally Posted by jox
Strebban är PC-nörd. Det är därför han stöter på såna problem Lösningen på alla frågorna är en Mac Mini.
Originally Posted by Bronto
Kanske inte passar honom här då, men en Mini är ju kanon för att ha som mediacenter Undrar om Apple Tv kan vara nåt att ha sen. Kostar ju knappt 700 i USA.
Anledningen till att det inte ska vara en mac är att det är morsan & farsan som ska ha den. Kan man inte ens logga in på sin egen mail så tror jag inte det är att föredra att byta plattform/OS helt och hållet ... Trodde jag skulle slippa dra den baletten men tydligen inte .
 



All times are GMT -4. The time now is 01:54 PM.