Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5861  
Old 02-02-2010, 03:10 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Bara för att jag bott i Skåne i 6 år, betyder inte det att jag är skånsk, på samma sätt som att bara för att du e från Småland så betyder det ju inte att du är en snål frikyrklig revisor som gillar småflickor?
Nej, helt rätt. Du är ju dansk?
 
  #5862  
Old 02-02-2010, 04:25 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Sååja, nu har man varit senaste två timmar och kört runtomkring, för det mesta sidledes skojigt skojigt

edit: måst lägga till att i framkomlighet vinner M3an icke quattro A3an helt överlägset, även när det är snö ända till bottnet kommer man vidare tackvare diffen, när A3an igen är jammad av minsta lilla snöflinga i vägen.
 

Last edited by Nicke; 02-02-2010 at 05:01 PM.
  #5863  
Old 02-02-2010, 05:22 PM
MexicoBlue's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Aug 2007
Posts: 3,391
MexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Wow, very good! That's what we call German sir. Swedish originates from the Germanic languages.

Here, now let me help you back over there to your nursery home . . .
Ciao Bella!
 
  #5864  
Old 02-03-2010, 09:20 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Fy fan vad mycket snör det är här. Kört fast tre gånger idag när jag ska parkerat eller lämnar perkeringsplats. Snäkt bil är ingen hit på vintern visar det sig. Jag fastnar typ med underredet
Sen fick min förardörr för sig att vägra funka, antingen låsvajern som blivit slapp eller så har skiten frusit. Trodde att Skåne skulle ha snöfria vintrar men neeej, vi ska ha en meter snö och ingen plogning av annat än motorvägarna, där de nöjer sig med att ploga upp en (1!) fil.
 
  #5865  
Old 02-04-2010, 03:06 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Sluta klaga Dave, när det snöar nästa gång lånar du dig en bakhjulsdriven bil och drar en kvällsrunda på Ericssons stora parkering, hur kul som helst!
 
  #5866  
Old 02-04-2010, 05:19 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
  #5867  
Old 02-04-2010, 05:31 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Hehe ah jag såg den forumtråden. Skönt att man inte har någon sjuk fetish...
 
  #5868  
Old 02-04-2010, 06:48 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Fy fan vad mycket snör det är här. Kört fast tre gånger idag när jag ska parkerat eller lämnar perkeringsplats. Snäkt bil är ingen hit på vintern visar det sig. Jag fastnar typ med underredet
Sen fick min förardörr för sig att vägra funka, antingen låsvajern som blivit slapp eller så har skiten frusit. Trodde att Skåne skulle ha snöfria vintrar men neeej, vi ska ha en meter snö och ingen plogning av annat än motorvägarna, där de nöjer sig med att ploga upp en (1!) fil.
Äsch så illa är det väl inte, se det positiva - nu har du en ypperlig möjlighet att lära känna dig bilen i sladd. Tack och lov dock att man inte har någon sorts kolfiber splitter el dyl framme, har agerat plogbil åt grannarna nu tvådagar i sträck.

I Helsingfors har vi haft rejält mera snö än här, men sen igen där har jag tjänstebil så man orkar ju inte precis bry sig över var det tar i och hur mycket
 
  #5869  
Old 02-04-2010, 04:34 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag är nog officiellt världens sämsta människa på att handla. Åkte till konsum för att köpa mig någon "nattmacka" (hade inget skoj i frysen och ville inte vara "osund" och köpa gyllene bågen). Kommer hem med en fläskfilé, klyftpotatis och en fet cafe de paris-sås.....
 
  #5870  
Old 02-05-2010, 12:43 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hade tänkt köra min faux-S8 (snart) och numera också MTM-preppade bil (w00t!) till och med sommaren och sedan hoppa in i något roligare men samtidigt bekvämt. Blev vansinnigt förälskad i min E60, men samtidigt är jag Audi in i benmärgen och skulle sakna Quattro något enormt. Men nu till den stora tusenkronorsfrågan - M5 eller RS4?

M5an är helt sjuk att försäkra och äga i största allmänhet i Stockholm up to a point då det knappt är kul längre när räkningarna kommer. (Om min 525 kombi kostade 12, då lär M5an kosta 30) Men den är ju så übergrym! RS4an behöver jag ju inte ens förklara, kanske världens bästa allround. Provkörde en 550i häromdagen för att undersöka möjligheten att kompromissa men den var ju riktigt trist och grå. A8an går MYCKET bättre.

Eller vad ska man annars köpa?
 



All times are GMT -4. The time now is 03:35 AM.