Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20221  
Old 03-28-2012, 11:38 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Felix pappas bil som inte säljs pga för hög prislapp
 
  #20222  
Old 03-28-2012, 11:50 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha ja precis vad jag tänkte när jag såg den på Calisma
 
  #20223  
Old 03-28-2012, 01:00 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Felix pappas bil som inte säljs pga för hög prislapp
Det stod ingen prislapp på den så jag kan inte avgöra.

Men ärligt, vad tycker ni om Callisma? Jag har väldigt svårt för dom flesta säljare där inne (har troligtvis inte träffat alla) Jag får lite den där bratkänslan när jag går in där som man tyvärr hittar på endel ställen i sthlm. Jag känner inte att jag får nåt förtroende för en mega kotlettfrilla med lila byxor och scarf som har den där attityden att "jag är lite bättre än dig",eller för den skull en brud med sillisar i både pattar och läppar...
Jag var där förut och var intresserad av att köpa en bil och jag fick en jävla känsla av okunnighet om bilen dom sålde plus att det kändes som att han ljög och sa vadsomhelst bara för att sälja bilen.
 
  #20224  
Old 03-28-2012, 01:06 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Det stod ingen prislapp på den så jag kan inte avgöra.

Men ärligt, vad tycker ni om Callisma? Jag har väldigt svårt för dom flesta säljare där inne (har troligtvis inte träffat alla) Jag får lite den där bratkänslan när jag går in där som man tyvärr hittar på endel ställen i sthlm. Jag känner inte att jag får nåt förtroende för en mega kotlettfrilla med lila byxor och scarf som har den där attityden att "jag är lite bättre än dig",eller för den skull en brud med sillisar i både pattar och läppar...
Jag var där förut och var intresserad av att köpa en bil och jag fick en jävla känsla av okunnighet om bilen dom sålde plus att det kändes som att han ljög och sa vadsomhelst bara för att sälja bilen.
Tack för picsen!

Jag har faktiskt inte varit inne i någon exklusiv bilhall vad jag vet. Den som ligger närmast är väl Porsche Center Kalmar tror jag... Anyhow, dina funderingar om Callisma gör att jag ställer en följdfråga; De flesta försäljarna i de exklusiva butiker - Kan dom allt om alla bilar eller är det mest schtekare som är bra på att snacka?
 
  #20225  
Old 03-28-2012, 01:17 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Tack för picsen!

Jag har faktiskt inte varit inne i någon exklusiv bilhall vad jag vet. Den som ligger närmast är väl Porsche Center Kalmar tror jag... Anyhow, dina funderingar om Callisma gör att jag ställer en följdfråga; De flesta försäljarna i de exklusiva butiker - Kan dom allt om alla bilar eller är det mest schtekare som är bra på att snacka?
Alltså det beror helt på. Callismas säljare (dom som jag pratat med) kan inte ett skit om bilar. Möjligtvis att dom är insatta på dom bilar dom är återförsäljare av som Aston Martin och Fisker, dom har väl liksom inget val att läsa på om dom. Däremot så har dom ett ganska stort begagnad utbud och där ser man att dom kan fn inte mycket om bilarna dom säljer. Gillar inte säljarna på Porsche center i sthlm (segeltorp) heller och verkstaden där är helt inkompetenta.. När jag själv får berätta vad det är för fel på bilen (997 turbo) för att dom inte kan hitta världens enklaste fel är fan inte bra. Måste vara nåt sthlm syndrom

Ett exempel på en SUPERBRA handlare är 7H bil. Snacka om skillnad mellan dessa två. Där är dom supertrevliga, nere på jorden och gör allt för att hjälpa kunden plus att dom är jävligt kunniga om alla bilar dom säljer. Jag kommer åka ner till 7H i sommar enbart för att serva min bil för att dom är så jävla bra och hjälper till med allt,plus att det är kul att träffa och snacka med Jarmo.
 
  #20226  
Old 03-28-2012, 01:24 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Alltså det beror helt på. Callismas säljare (dom som jag pratat med) kan inte ett skit om bilar. Möjligtvis att dom är insatta på dom bilar dom är återförsäljare av som Aston Martin och Fisker, dom har väl liksom inget val att läsa på om dom. Däremot så har dom ett ganska stort begagnad utbud och där ser man att dom kan fn inte mycket om bilarna dom säljer. Gillar inte säljarna på Porsche center i sthlm (segeltorp) heller och verkstaden där är helt inkompetenta.. När jag själv får berätta vad det är för fel på bilen (997 turbo) för att dom inte kan hitta världens enklaste fel är fan inte bra. Måste vara nåt sthlm syndrom

Ett exempel på en SUPERBRA handlare är 7H bil. Snacka om skillnad mellan dessa två. Där är dom supertrevliga, nere på jorden och gör allt för att hjälpa kunden plus att dom är jävligt kunniga om alla bilar dom säljer. Jag kommer åka ner till 7H i sommar enbart för att serva min bil för att dom är så jävla bra och hjälper till med allt,plus att det är kul att träffa och snacka med Jarmo.
Misstänkte nästan det...låter tråkigt men det känns väl som att den stilen fungerar på många kunder då dom inte heller har en jävla aning om vad det är dom köper/ska köpa .... iaf i storstadsregionerna. Vart ligger 7H? Och btw, Jarmo!? Det låter som någon Nicke skulle umgås med och jag vet inte riktigt om du ska umgås med dom Andreas . . .
 
  #20227  
Old 03-28-2012, 01:37 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Misstänkte nästan det...låter tråkigt men det känns väl som att den stilen fungerar på många kunder då dom inte heller har en jävla aning om vad det är dom köper/ska köpa .... iaf i storstadsregionerna. Vart ligger 7H? Och btw, Jarmo!? Det låter som någon Nicke skulle umgås med och jag vet inte riktigt om du ska umgås med dom Andreas . . .
Jo det är väl så. Kanske bara är jag som är allergisk mot bratig översittar attityd. :P

7H ligger i Kinna typ 5 mil från Göteborg, Jarmo är mycket riktigt halvfinne, vet inte om han kanske bott i sverige tillräckligt länge för att hinna bli av med sin kniv för jag har klarat mig änsålänge
 
  #20228  
Old 03-28-2012, 01:40 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Hej
 
  #20229  
Old 03-28-2012, 02:26 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Ni kan även se Felix bil i bakgrunden på sista bilden
Är han ett spöke eller är jag blind?
 
  #20230  
Old 03-28-2012, 02:27 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by bronto
är han ett spöke eller är jag blind?
bil
 



All times are GMT -4. The time now is 04:28 AM.