Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #18901  
Old 01-03-2012, 01:43 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Apropå dumma idéer så har jag en rätt sjuk historia från gymnasietiden.

När jag gick på gymnasiet fanns det två bröder som gick 1 resp 2 klasser över mig. Under tiden när jag gick i ettan så hände nånting jävligt sjukt. Den yngre brorsan blev utsatt för ett mordförsök av en klasskamrat. Klasskamraten hade tydligen planerat allt in i minsta detalj med sopsäckar, förråd att förvara kroppsdelarna i osv. Han bjöd hem den yngre brorsan till sig på middag och överraskadede honom sedan bakifrån med ett basebollträ i huvudet. Därefter hämtade han en kökskniv och stack honom flertalet gånger i halsen. Knivhuggen missade halspulsådern med några millimeter.

På något sätt lyckades han trots skadorna komma ut ur lägenheten och kräla till en granne som sedan ringde polisen. Hela denna historia blev en dubbelsida i DN men med anonyma namn så klart. I skolan snackades det så klart sjukt mkt och fortfarande dyker det ibland upp som samtalsämne även om det hände för typ 8 år sedan nu.

Häromdagen när jag gick in på facebook råkade jag av en slump komma över storebrorsans facebook profil. Detta är hans profilbild:
Faaan vad sjukt!!! Alltså ...... hur fan tänker man då om brorsan med nöd och näppe överlevde en knivattack?
 
  #18902  
Old 01-03-2012, 02:04 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ingen jävla aning Jox.

Jag visade bilden för min kompis och gammal klasskamrat från gymnasiet. Hans svar var: "Egentligen fruktansvärt olämpligt, men han får ju nästan skämta om det i egenskap av drabbad anhörig, så det är ju ok!"
Öhh ok

Förresten Jox hur jävla soft vore det inte om det inte kommer någon mer snö i år? Eller åtminstone ingen snö som ligger längre än någon dag. Det vore ju helt underbart!
 
  #18903  
Old 01-03-2012, 02:07 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^ ^ hoppas det, men det är desto mer stormar istället, just nu drabbas vi av "Emil", inte kul alls!
 
  #18904  
Old 01-03-2012, 02:13 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja det är helt sjukt vad ni har varit utsatta denna vinter där nere och på västkusten. Här har det blåst en del på nätterna men inget som har stört mig faktiskt.

För att besvara ditt tidigare svar om killen som försökte mörda sin klasskamrat så dömdes han till sluten psykiatrisk vård men typ 1 år senare såg han springa omkring på stan. En lärare råkade stöta på honom på NK och frågade om han fortfarande vårdades varpå han svarade: "Nej, varfö då?"

Vatten på kvarnen för Jox skepsism mot vårt system med tvångsvård
 
  #18905  
Old 01-03-2012, 02:15 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Ja det är helt sjukt vad ni har varit utsatta denna vinter där nere och på västkusten. Här har det blåst en del på nätterna men inget som har stört mig faktiskt.

För att besvara ditt tidigare svar om killen som försökte mörda sin klasskamrat så dömdes han till sluten psykiatrisk vård men typ 1 år senare såg han springa omkring på stan. En lärare råkade stöta på honom på NK och frågade om han fortfarande vårdades varpå han svarade: "Nej, varfö då?"

Vatten på kvarnen för Jox skepsism mot vårt system med tvångsvård
Är inte killen som blev utsatt rädd fortfarande?
 
  #18906  
Old 01-03-2012, 02:21 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Är inte killen som blev utsatt rädd fortfarande?
I artikeln i DN citerade de honom med följande uttalande: "Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna lita på någon igen."
Det sjuka var ju att de var typ kompisar. Jag har ingen kontakt med någon av de längre så jag vet faktiskt inte riktigt hur han mår. Jag sprang in i honom för ca 2 år sedan i München på tunnelbanan. Han hade växt skägg för att dölja ärren på halsen men verkade annars må helt ok. Men det är klart att något sånt måste sätta sjuka spår även under ytan.
 
  #18907  
Old 01-03-2012, 02:23 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Ja, usch och fy!
 
  #18908  
Old 01-03-2012, 02:39 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Meanwhile, i fikarummet på en tandläkarmottagning i Malmö:

- Jaaau, deu veit, jaug haaauur ju in treeeeeei tret'femma, din gamla beuugatunna.
- Vaaidei four chillnad på den rälia sauken mot en emtreia då, din lille fubick?
- Jaaaaaaau, du veit den är sneppit lungsammaire, mein deu kan tchippa den veit du! Deu är din snabbare en emtreian, saaaaaar vi.
- Jaau du veit min gamle goobe, uusthandlarn hemma i Uxie, han haur ju in Geitetveua! Saaar vi!
Alltså för det första: Saar vi säger man ju i slutet på ett telefonsamtal, ungefär på samma sätt som du säger "tjaba" eller "schtek" eller hur ni nu avslutar era samtal.
För det andra: Jag jobbar inte i Malmö
För det tredje: Jag pratar inte skånska, jag är invandrad hit ned.
Vi i Skåne går ju om sthlm så hårt nu, börjar året med 2 mord på två dar. **** yeah!
 
  #18909  
Old 01-03-2012, 02:48 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Alltså för det första: Saar vi säger man ju i slutet på ett telefonsamtal, ungefär på samma sätt som du säger "tjaba" eller "schtek" eller hur ni nu avslutar era samtal.
För det andra: Jag jobbar inte i Malmö
För det tredje: Jag pratar inte skånska, jag är invandrad hit ned.
Vi i Skåne går ju om sthlm så hårt nu, börjar året med 2 mord på två dar. **** yeah!


Från det ena till det andra - jag är förkyld som bara den, det har gått runt i familjen i ett par 3 veckor nu men jag har varit i kanonform, tills i natt när jag vaknade och hade ont i halsen och ut i öronen.

Har varit en tuff dag på jobbet idag, med möte utomhus på ett bygge i blåsten, och jobbat full dag. Sitter hemma och sippar 12-årig Balvenie Duoble wood just nu

Måste jobba imorgon också - möte på eftermiddagen
 
Attached Images  
  #18910  
Old 01-03-2012, 02:56 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Alltså för det första: Saar vi säger man ju i slutet på ett telefonsamtal, ungefär på samma sätt som du säger "tjaba" eller "schtek" eller hur ni nu avslutar era samtal.
För det andra: Jag jobbar inte i Malmö
För det tredje: Jag pratar inte skånska, jag är invandrad hit ned.
Vi i Skåne går ju om sthlm så hårt nu, börjar året med 2 mord på två dar. **** yeah!
Haha jaa ja, jag vet att ni inte gör det, men humor är alltid bäst överdriven! Jag tror t ex heller inte att din nya chef kallar dig "fubick" (för övrigt världens roligaste ord).

Jobbar du i Lund nu alltså? Måste vara skönare än att pendla in till Malmö. Fast jo, du har sagt ganska nyligen att du börjat säga "saar vi", så du pratar skånska till 67% enligt mina beräkningar.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:08 PM.