Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #18071  
Old 11-20-2011, 11:15 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Juste hade nästan glömt det. Här är facit:

a) Det finns i materialet inget avgörande bevis mot någon, men eftersom kroppsvisitation kräver att någon är skäligen misstänkt (och att bara en person i taget kan vara det) talar det för översten som huvudmisstänkt. Skälet är inte bara att han blandade sista drinken - eftersom ”Musslan” inte talat om vad Agata dog av är överstens yttrande om ”råtta” mycket graverande.
 
  #18072  
Old 11-20-2011, 12:48 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Surt som fan David. Jag har blivit totalt genomsökt en gång på Arlanda i tullen och minns hur sjukt förbannad jag blev när de stod och rev upp allting och klippte sönder tandkrämstuber etc. Om det hände sådär ofta skulle jag bli vansinnig. Har du inget tandläkarleg eller nåt sånt? Vore kul att den som de trodde var en knarksmugglare visade sig vara tandläkare
Jo, jag brukar ha på mig ett visitkort just för såna här situationer, men jag tycker fan inte att jag ska behöva dra upp vad jag jobbar med för att slippa att bli misstagen för en yrkeskriminell
 
  #18073  
Old 11-20-2011, 01:36 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Själv fick jag ringa polisen igår, det var inte heller roligt kan jag meddela...
 
  #18074  
Old 11-20-2011, 02:07 PM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Originally Posted by N.M.O
Själv fick jag ringa polisen igår, det var inte heller roligt kan jag meddela...
Vad hade hänt?
 
  #18075  
Old 11-20-2011, 03:09 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Surt som fan David. Jag har blivit totalt genomsökt en gång på Arlanda i tullen och minns hur sjukt förbannad jag blev när de stod och rev upp allting och klippte sönder tandkrämstuber etc. Om det hände sådär ofta skulle jag bli vansinnig. Har du inget tandläkarleg eller nåt sånt? Vore kul att den som de trodde var en knarksmugglare visade sig vara tandläkare
Klippte de din tandkräm

 
  #18076  
Old 11-20-2011, 03:10 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by SHH
Vad hade hänt?
+1 ...
 
  #18077  
Old 11-20-2011, 03:26 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Ludas hur går det med min efterlängtade film egentligen?

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 
  #18078  
Old 11-20-2011, 04:41 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Urk, mår ännu också som en apa efter gårdagens julfest....

Vet inte om ni är vin människor men hade en ganska otrolig upplevelse igår, fick äran att dricka madeira vin som var satt in i flaskan 1964 men har en dokumenterad historia till 1850 då det ifrågavarande vinet uppträder som ett "gammalt" vin i böckerna, så antagligen var det från slutet av 1700 talet ursprungligen! Smaken var ju god (och joo, full blev man även ) Men ganska surrealistiskt att dricka något som producerats för ca 200 år sedan!
 
Attached Images  
  #18079  
Old 11-20-2011, 04:46 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by SHH
Vad hade hänt?
Ibland går det uppenbarligen så långt att tre vänner inte kan kontrollera den fjärde. Sjukt obehagligt att se någon bli helt svart i ögonen när man tar vinglaset ifrån denne. Efter att både jag och en till fick ta emot knogmackor för att hjälpa personen hem (utan resultat) var jag tvungen att ringa mitt livs jobbigaste samtal. Det är riktigt sjukt vad alkohol kan göra med människor, speciellt när man inser att det är ett beroende och extern hjälp kommer att behövas. Inte så törstig längre så att säga
 
  #18080  
Old 11-20-2011, 04:57 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by N.M.O
Ibland går det uppenbarligen så långt att tre vänner inte kan kontrollera den fjärde. Sjukt obehagligt att se någon bli helt svart i ögonen när man tar vinglaset ifrån denne. Efter att både jag och en till fick ta emot knogmackor för att hjälpa personen hem (utan resultat) var jag tvungen att ringa mitt livs jobbigaste samtal. Det är riktigt sjukt vad alkohol kan göra med människor, speciellt när man inser att det är ett beroende och extern hjälp kommer att behövas. Inte så törstig längre så att säga
Ohfan, en polare som gick apeshit då med andra ord? Tråkigt att höra. Min ångest över att ha skinkat på en 5a känns helt plötsligt oväsentlig.
 



All times are GMT -4. The time now is 12:44 PM.