Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

  #17941  
Old 11-16-2011, 11:31 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Blackout
Okej, jag får nog erkänna att jag är lite tvärt emot dig där.
En original låt behöver absolut inte vara dålig. Men det är nästan mer intressant att höra tolkningar från andra producenter i form av remixar/bootlegs. Ofta tycker jag originalremixar ganska fort blir "sönderspelade" på fester/klubbar/radioshower etc. och anledningen att man fastnar för en remix är väl att man tycker att den förbättrats om man jämför den mot originalet.

Men det är bara min högst personliga åsikt
Jo det är klart. Menade mer att jag är emot radioversioner av de flesta låtarna. Vissa DJs är ju grymma att remixa om en originallåt.

Nu har det ju blivit sjukt populärt att köra avicii, guetta och Shm på radio etc och då spelas ju den vanligs versionen sönder. Är väldigt anti radiomusik av den anledningen
 
  #17942  
Old 11-16-2011, 11:54 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Avicii är hans komersiella sida, sen har han två andra namn han går under som gör lite deeper stuff; Tim Berg & Tom Hangs.

Jobbade med honom och hans manager i somras och såg honom både i Visby, Cannes och nu senast i Stockholm för ett par veckor sen. Jag är inget housefan men han gör jävligt sköna låtar.

Ni kan ju inte hate:a på det här: (höj volymen)

GUMBALL 3000 2011 on Vimeo
 
  #17943  
Old 11-16-2011, 11:55 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag kommer alltid ge skaparen till en låt tusen ggr mer cred än någon som har gjort en remix av samma låt. Även om jag gillar remixen mer så har jag typ ingen respekt alls för de som utför den typen av skapande. Ungefär lika lite respekt som hip hop.
 
  #17944  
Old 11-16-2011, 11:56 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
  #17945  
Old 11-16-2011, 12:32 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Sjukt sköna videos Felix Måste försöka gå på hans spelning när han är i närheten av mig. Missade när han var i Gbg där.
 
  #17946  
Old 11-16-2011, 12:45 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Avicii är hans komersiella sida, sen har han två andra namn han går under som gör lite deeper stuff; Tim Berg & Tom Hangs.

Jobbade med honom och hans manager i somras och såg honom både i Visby, Cannes och nu senast i Stockholm för ett par veckor sen. Jag är inget housefan men han gör jävligt sköna låtar.

Ni kan ju inte hate:a på det här: (höj volymen)

GUMBALL 3000 2011 on Vimeo
Se där! Visste inte att Avicii och TIm Berg är samma person!

Förövrigt så var det den videon du postade som fick mig att börja lyssna på Avicii! Tack för det!
 
  #17947  
Old 11-16-2011, 12:46 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag håller med om att Avicii gör rätt cool musik som är grym att festa till. Det jag däremot inte fattar är varför man ska se honom live. Vad mer behöver killen göra på sina framträdanden än att trycka på denna knapp


Hur mkt coolare är det då inte att se musiker faktiskt spela sina instrument live och framföra galet svårspelade låtar som kräver feta skills? Typ som Eddie Van Halen, Mark Knopfler eller Dream Theater, som utöver en sjukt stor musikalisk talang dessutom övar på sina instrument minst 6 timmar om dagen för att kunna spela helt sjuka saker som typ ingen annan i världen klarar av. Det är sånt jag vill se när jag går på konsert men det är ju såklart upp till var och en vad man gillar.

Kolla in VAn Halens solo bara

http://www.youtube.com/watch?v=A2I0a7EwWa8

edit: WARNING:THIS video may cause serious injury or death, side effects may include melting of face due to awesomeness, hair falling out, and eyes and ears to explode!
 

Last edited by Ludas; 11-16-2011 at 12:48 PM.
  #17948  
Old 11-16-2011, 12:56 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Nää nu får det vara slut på det här Avicii tramset. Nu ska jag spätta igång en rejäl laddning kroppkakor

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 
  #17949  
Old 11-16-2011, 12:58 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Avicii är hans komersiella sida, sen har han två andra namn han går under som gör lite deeper stuff; Tim Berg & Tom Hangs.

Jobbade med honom och hans manager i somras och såg honom både i Visby, Cannes och nu senast i Stockholm för ett par veckor sen. Jag är inget housefan men han gör jävligt sköna låtar.

Ni kan ju inte hate:a på det här: (höj volymen)

GUMBALL 3000 2011 on Vimeo
Respekt, han verkar ju vara grym! Jag gillar det! Min brorsa, som är lite äldre än mig håller på och mixar på sin fritid, han har en grym känsla för det, vilket man måste ha. En av mina favoriter började på detta sätt, han är grymt stor nu och skriver hela låtar m.m.!

Grymt Felix!

Och videon (filmningen) med Jon Olsson går ju inte av för hackor heller, ja alla videona gillade jag!
 
  #17950  
Old 11-16-2011, 01:04 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic

Ni kan ju inte hate:a på det här: (höj volymen)

GUMBALL 3000 2011 on Vimeo
Jag blir hård i byxan av det där klippet. Man vill bara ut och köra som en idiot!

Jag diggar Aviciis musik som fan
 

Last edited by Sideways_swe; 11-16-2011 at 01:09 PM.

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 03:41 AM.